Kedy máte nárok na odškodné za meškajúci, prípadne zrušený let?
Ak vám služba, ktorú ste si riadne zaplatili, nebola poskytnutá v plnom rozsahu, máte nárok na kompenzáciu. To je jasné ako facka. Výnimkou nie je ani cestovanie. Zaplatíte si letenku z bodu A do bodu B a vaším právom je trasu absolvovať bez problémov. V prípade vzniknutých komplikácií vám prináleží odškodnenie – samozrejme, za určitých podmienok.
A to aj vtedy, keď vás o tom letecká spoločnosť neinformuje. Spomínané podmienky si opíšeme v tomto texte. Po dočítaní budete aj vy vedieť, kedy má človek právo na kompenzáciu za zrušenie, či zmeškanie letu.
Vaše lietadlo meškalo. Prináleží vám kompenzácia?
Prejdime rovno k meritu veci. Za zmeškanie vášho letu vám je aerolínia dlžná odškodné vtedy, ak:
- Váš let pristal v destinácii viac než tri hodiny neskôr, než pôvodne mal. Jednoduchý príklad – letíte z Bratislavy do Malagy. Odlietate o 11:20 a prílet máte naplánovaný na 13:50. Z dôvodu technickej poruchy na lietadle však naše hlavné mesto opustíte až o 14:30 a v letovisku pristanete až o 17:00. Podmienka splnená, máte nárok na odškodné. Ak sa vám niečo podobné prihodilo, určite sa nám ozvite!
- Meškanie nebolo zapríčinené okolnosťami, ktoré letecká spoločnosť nemá ako ovplyvniť a nemohla ich predvídať. Ide napríklad o náhlu zmenu počasia k horšiemu, živelnú pohromu, nečakaný štrajk zamestnancov, prípadne nepokoje a zlá politická situácia v cieľovej destinácií, teroristický útok a podobne.
- Spoločnosť, ktorej služby využívate, je registrovaná v členskom štáte Európskej únie (vrátane Islandu, Nórska a Švajčiarska), prípadne predmetný let vyráža z letiska v takejto krajine.
Zrušili vám let? Dostanete finančné odškodné?
Podmienky v tomto prípade sú veľmi podobné predchádzajúcej situácii. Je tam však istý dôležitý rozdiel (v treťom bode):
- Zrušenie letu nesmie podliehať vonkajším okolnostiam, mimo kompetencie leteckej spoločnosti. Viď bod 2 pri meškaní letu.
- Spoločnosť je registrovaná v členskom štáte EÚ – viď bod 3 v predošlej časti textu.
- Aerolínia vám zrušenie neavizovala viac ako dva týždne pred pôvodným časom odletu ALEBO v lehote od dvoch týždňov do siedmich dní pred odletom, pričom vám neponúkla náhradný spoj, ktorý by mal odlet najneskôr dve hodiny pred tým pôvodným ALEBO v lehote do siedmich dní pred odletom, pričom vám neponúkla náhradný spoj, ktorý by mal odlet najneskôr jednu hodinu pred tým pôvodným.
Máte pocit, že vám prináleží odškodné? Ozvite sa nám!
Ak máte pocit, že máte právo na odškodné za meškanie letu, neváhajte a ozvite sa nám.
Bezplatne vám nárok overíme a v prípade jeho platnosti za vás budeme bojovať. Preberieme celú administratívnu ťarchu a komunikáciu s leteckou spoločnosťou. A na záver vám peniaze pošleme priamo na Váš účet.
Ozvite sa nám
Radi Vám pomôžeme a overíme Váš nárok zadarmo.